سلامت روان
سلامت روان

سلامت روان

با همسر لجبازم چه کنم؟


جر و بحث  های زنا شویی و اختلاف  نظر های همسران مساله  ای است که همه زوج  ها آن را تجربه می  کنند، اما اهداف زوج  ها با هم در این میان متفاوت است و گاهی خودشان از این موضوع آگاه نیستند. بعضی  ها دوست دارند هر چه زودتر جر و بحث و بگو مگو را پایان دهند و دوباره آرامش را به رابطه خود برگردانند و به هر چیزی برای بدست آوردن آرامش متوسل می  شوند، بعضی  ها نیز این بگو مگو ها را میدان جنگی تصور می  کنند که باید پیروز آن شوند و اینها نیز به هر کاری برای پیروز شدن دست می  زنند، این افراد با لجبازی تمام بحث را کش می  دهند و نمی  خواهند اشتباهات خود را بپذیرند و در برابر هر حرفی جوابی می  دهند و در برابر هر عملی رفتاری از خود نشان خواهند داد. 

لجبازی یک خصوصیت شخصیتی است که افراد را به کارهای بچگانه و تصمیم  های غیر منطقی وا می  دارد. لجبازی از این احساس نشأت می  گیرد که فرد فکر می  کند دارد شکست می  خورد و باید قدرت خود را نشان دهد. در واقع کمبود اعتماد به نفس و عدم خود باوری و کمبود های درونی گاهی باعث لجباز شدن افراد می  شود. شاید بسیاری از شما وقتی لجبازی می  کنید از عملکرد خود آگاه نباشید و ندانید که در حال لجبازی با همسرتان هستید. برای این  که به شناخت بهتری راجع به لحظاتی که لجباز می  شوید پیدا کنید باید نمودهای لجبازی را بشناسید. 

وقتی شما لجباز می  شوید نسبت به همسرتان خشم و کینه شدیدی احساس می  کنید و هر چه این احساس شدیدتر باشد عملکرد شما نیز بدتر و شدیدتر می  شود. لجبازی باعث می  شود شما حقایق را نادیده بگیرید و اشتباه خود را نپذیرید و همین امر همسرتان را نیز آشفته می  کند 

لجبازی  هایتان را بشناسید 

گاهی افراد نمی  دانند که شدیدا در حال لجبازی با همسرشان هستند و بدون این  که به اعمال و گفتار خود فکر کنند با همسرشان برخورد می کنند. باید گفت که شما لجبازی می  کنید وقتی که: 

1 - بخواهید اشتباهات همسرتان را با رفتارتان تلافی کنید. 

2 - عمدا کاری را که می  دانید همسرتان دوست ندارد انجام دهید. 

3 - اشتباهات خود را تکرار کنید و اصرار داشته باشید که کارتان درست است. 

4 - حرف همسرتان را با دقت گوش ندهید و مدام حرف خود را بدون منطق تکرار کنید. 

5 - در برابر اشتباه خود اشتباهات گذشته همسرتان را پیش بکشید تا خود را تبرئه کنید و همسرتان را مقصر جلوه دهید. 

6 - می  دانید اشتباه از شماست و آن را نپذیرید. 

7 - می  خواهید همسرتان را آزار دهید. 

وقتی شما بدانید دارید اشتباه  می  کنید و به کار خود ادامه دهید در حال لجبازی هستید و با این کار همسرتان را نیز به لجباز شدن و جنگیدن با خودتان تشویق می  کنید. وقتی شما لجباز می  شوید نسبت به همسرتان خشم و کینه شدیدی احساس می  کنید و هر چه این احساس شدیدتر باشد عملکرد شما نیز بدتر و شدیدتر می  شود. لجبازی باعث می  شود شما حقایق را نادیده بگیرید و اشتباه خود را نپذیرید و همین امر همسرتان را نیز آشفته می  کند و ممکن است او نیز خشمگین شود و دست به اعمال غیرمنطقی بزند. لجبازی باعث می  شود که شما به همسر خود توهین و او را تحقیر کنید. 

گاهی لجبازی آنقدر شدت می  گیرد که یک زندگی به دلایل کوچک و واهی از هم می  پاشد و زن و شوهر به خاطر لجبازی با یکدیگر عشق شان را از یاد می برند و فقط به پیروز شدن در برابر دیگری می  اندیشند. با دقت در رفتار خود و پرورش تفکر منطقی در خودتان می  توانید با لجبازی مقابله کنید اما اگر همسری لجباز دارید چه باید بکنید؟ 

اول از همه یادتان باشد  که در برابر لجبازی  های همسرتان شما لجبازی نکنید، چرا که اگر در این دور بیفتید روزبه  روز روابط  تان بدتر و بدتر می  شود و بازگشت به عقب غیرممکن خواهد شد. 

در برابر همسر لجباز 

اگر همسر لجبازی دارید باید در رفتارتان یک سری نکات را رعایت کنید تا همسرتان سر لج نیفتد و با شما لجبازی نکند. 

اول از همه یادتان باشد که در برابر لجبازی  های همسرتان شما لجبازی نکنید، چرا که اگر در این دور بیفتید روزبه  روز روابط  تان بدتر و بدتر می  شود و بازگشت به عقب غیرممکن خواهد شد. 

دوم این  که وقتی همسرتان عصبانی است جواب او را ندهید و با او بحث نکنید بلکه در آن لحظه او را به آرامش دعوت کنید و همیشه خواسته  هایتان را در آرامش به او بگویید. وقتی خودتان نیز عصبانی هستید از جر و بحث بپرهیزید. 

سومین نکته این است که بدانید کسی که لجبازی می  کند معمولا خودش می  داند که حق با او نیست اما هیچ وقت نمی  خواهد این را به زبان بیاورد، پس شما نیز اصرار نکنید و بحث را ادامه ندهید. 

چهارم این  که همیشه اشتباهات همسرتان را با احتیاط و مهربانی با او در میان بگذارید چرا که اگر او احساس کند که دارید تحقیرش می  کنید یا انتقادتان را توهین  آمیز به او منتقل می  کنید ممکن است با شما لجبازی کند و ایرادش را نپذیرد و رویه  اش را تغییر ندهد. 

نکته آخر این  که تا آنجایی که  می  شود همسرتان را عصبانی نکنید و حداقل، کارهایی که می دانید او دوست ندارد را انجام ندهید. به یاد داشته باشید که محبت و مهربانی همیشه کارساز است و لجبازی را از بین می  برد.



نظرات 13 + ارسال نظر
توحید جمعه 12 دی 1393 ساعت 14:59 http://TR-2000.IR

ممنون که از وبلاگ من بازدید کردید
اماده تبادل لینک هستیم

ما دوتا پنج‌شنبه 11 دی 1393 ساعت 10:47 http://khaterat-sarnevesht.mihanblog.com

سلام
خانوم علیانی امکان مشاوره تلفنی برای من نیست بنا به اتفاقاتی که مدتی قبل اتفاق افتاد. حالا من باید چیکار کنم ؟؟؟؟
تروخدا کمکم کنید ... این روزا خیلی سردر گمم ^-^

عزیزم سلام,راستش همون مشاوره ی تلفنی هم خیلی مشکل گشا نیست,و مشاوره باید حضوری باشه,تنها کمکی بود که به ذهنم رسید عزیزم,شما حتی میتونی ۴۵دقیقه بری دفتر خدمات ارتباطی و از اونجا بامن تماس بگیری که فکر میکنم ۴۵دقیقه حدود ۲۰۰۰تومن میشه,انشاالله بتونید تماس بگیرید و بهتون کمک کنم

ابوذر چهارشنبه 10 دی 1393 ساعت 23:53 http://fani-persian-kurushhttp

با سلام و احترام
وبلاگ بسیار زیبا و ارزشمندی دارید و خوشحال شدم با وب شما آشنا شدم.
بامید اینکه درست فکر کنیم و درست باندیشیم.

امیدوارم وتلاش میکنم به نوبه ی خودم

ما دوتا سه‌شنبه 9 دی 1393 ساعت 23:57 http://khaterat-sarnevesht.mihanblog.com

سلام خانوم علیانی
مرسی که جواب دادید
میخواستم بدونم چجور میتونم ازتون مشاوره بگیرم؟؟؟
راستش این روزا در به در دنبال مشاوره خوبم که یه دوست خوب باشه واسم و همیشه کنارم باشه اما متاسفانه اون چیزی که میخوام نیست
با توجه به مطالبی که گذاشتید متوجه شدم شما اونی هستید که من دنبالشم. خوشحال میشم در کنارم باشید.
من 17 سالمه از خوزستانم

سلام عزیزم,خوشحالم سر میزنید,شما چون از خوزستان هستید,امکان مشاوره حضوری نیست,ولی اگر تمایل داشتید,شرایط مشاوره ی اینه که ۱۵هزار تومان به شماره حساب........واریز میکنید بعد به خط ۰۹۳۳۳۵۳۱۲۸۱تماس میگیرید و وقت مشاوره ی تلفنی میگیرید

فطرتی سه‌شنبه 9 دی 1393 ساعت 09:39 http://psycho950.blogfa.com

ببخشید که فرصت نمیکنم زود بزود سر بزنم چون فعلا یه مقداری مشغله دارم.جدیدنا فرصت سر زدن از وب خودمو هم ندارم!راستی تو مشهد زندگی میکنم. روزیکه وبلاگم رو ساختم یکی از هدفام کمک به دیگران بود! چون خودم تجارب سختی داشتم دوس داشتم بدیگران هم بتونم کمک کنم.فک میکنم شما هم خیلی خالصانه داری کار میکنی!مطمئنم انسان بزرگی هستی.. خوشحالم که خدا تورو سر راهم قرار داد.برات ارزوی سعادت و موفقیت دارم

خانم فطرتی عزیز,خیلی خوشحال شدم که سرزدید,به خاطر پایان نامه منم مشغول بودم,خلی لطف داری,روح خودت بزرگه که با دید مثبت نگاه میکنی به همه چیز

pourya دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 18:56 http://www.pouryametal.niloblog.com

سلام منو به اسم ♥♥♥ رزســــــــــــــــیاه ♥♥♥ لینک کن و بگو به چه اسمی لینکتون کنم
ROZE 3IYAH

من احساسیم درک من مشکله
عجینم با هر چی به جز حوصله
یه وقتایی که پرت و ناراحتم
نباید برنجی که کم صحبتم
همیشه باهام سرد بودن همه
یه کم خوبی هم دارمم محکمه


پر از عشق و احساس بی منتم
باهام خوب باشی باهات راحتم


اگه پا به پام راه بیای بی دریغ
صبوری کنی و پریشون نشی
بتونی بمونی قسم میخورم
که از اعتمادت پشیمون نشی




$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_________________________$ $_______$$$$$$$$$$________$ $_________$$$$$$__________$ $_________$$$$$$__________$ $_________$$$$$$__________$ $_________$$$$$$__________$ $_________$$$$$$__________$ $_________$$$$$$__________$ $_________$$$$$$__________$ $_________$$$$$$__________$ $_________$$$$$$__________$ $_______$$$$$$$$$$________$ $_________________________$ $_________________________$ $____$$$$$_______$$$$$____$ $__$$$$$$$$$___$$$$$$$$$__$ $_$$$$$$$$$$$_$$$$$$$$$$$_$ $_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_$ $__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__$ $____$$$$$$$$$$$$$$$$$____$ $______$$$$$$$$$$$$$______$ $________$$$$$$$$$________$ $_________$$$$$$$_________$ $__________$$$$$__________$ $___________$$$___________$ $____________$____________$ $_________________________$ $_________________________$ $_$$$$$$$$$_____$$$$$$$$$_$ $___$$$$$_________$$$$$___$ $___$$$$$_________$$$$$___$ $___$$$$$_________$$$$$___$ $___$$$$$_________$$$$$___$ $___$$$$$_________$$$$$___$ $___$$$$$_________$$$$$___$ $___$$$$$_________$$$$$___$ $___$$$$$$_______$$$$$$___$ $____$$$$$$_____$$$$$$____$ $______$$$$$$$$$$$$$______$ $________$$$$$$$$$________$ $_________________________$ $_________________________$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

…..............…,•’``’•,•’``’•,
...........…...…’•,`’•,*,•’`,•’
..............……....`’•,,•’`
…...…,•’``’•,•’``’•,
…...…’•,`’•,*,•’`,•’
...……....`’•,,•’`
,•’``’•,•’``’•,
’•,`’•,*,•’`,•’
.....`’•,,•’......
,•’``’•,•’``’•,.
’•,`’•,*,•’`,•’
.....`’•,,•......’
…...…,•’``’•,•’``’•,
…...…’•,`’•,*,•’`,•’
...……....`’•,,•’`
…..............…,•’``’•,•’``’•,
...........…...…’•,`’•,*,•’`,•’
..............……....`’•,,•
…..............…,•’``’•,•’``’•,
...........…...…’•,`’•,*,•’`,•’
..............……....`’•,,•’`
…...…,•’``’•,•’``’•,
…...…’•,`’•,*,•’`,•’
...……....`’•,,•’`
…..............…,•’``’•,•’``’•,
...........…...…’•,`’•,*,•’`,•’
..............……....`’•,,•’`
…...…,•’``’•,•’``’•,
…...…’•,`’•,*,•’`,•’
...……....`’•,,•’`
,•’``’•,•’``’•,
’•,`’•,*,•’`,•’
.....`’•,,•’......
,•’``’•,•’``’•,.
’•,`’•,*,•’`,•’
.....`’•,,•......’
…...…,•’``’•,•’``’•,
…...…’•,`’•,*,•’`,•’
...……....`’•,,•’`
…..............…,•’``’•,•’``’•,
...........…...…’•,`’•,*,•’`,•’
..............……....`’•,,•
…..............…,•’``’•,•’``’•,
...........…...…’•,`’•,*,•’`,•’
..............……....`’•,,•’`
…...…,•’``’•,•’``’•,
…...…’•,`’•,*,•’`,•’
...……....`’•,,•’`

سلام,لینک شدید

برف و آفتاب دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 07:14 http://www.khanoomzaban.mihanblog.com

سلام. شما مشاور خوبی هستید. از جواب‌هایی که به سؤال‌ها دادید لذت بردم. دعا می‌کنم تو کارتون موفق باشید.

فروزنده دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 06:40 http://forouzesh.mihanblog.com/

سلام
اومدم بازدید و عرض ادب ...
انشاءالله موفق باشید ...

محدثه شنبه 6 دی 1393 ساعت 22:13

سلام خانم علیانی خوبید ببخشید بابت تاخیرم اخه امتحانم شروع شده اصلا وقت نداشتم بیام ایین چند روز هم مهمون داشتیم خلاصه شرمندتونم.راستش هنوز باهاش حرف نزدم یعنی وقت نکردم و شرایطش نبود میترسم عصبانی شه

شاگرد جمعه 5 دی 1393 ساعت 20:26 http://asnad6.mihanblog.com/

سلام خانم دکتر - ممنونم از بابت بازدیدتان از وبلاگ من
هرچند بیان این مسائل مقداری در فضای عمومی از نظر بعضی ها ............ است امام خانم دکتر می خواهم بدانم آیا قاعدگی زنان بر روی رفتارهایشان با شوهرانشان تاثیر می گذارد یا نه ؟
نظر شخص خود من بعنوان سردفتر اسناد رسمی (با توجه به برداشت خودم وبنابر دید گاه عقلی ) این است که اصولا زنان در زمان قاعدگی چون رفتار وهمبستری با شوهرشان ندارند یک مقداری از لحاظ عاطفی زودرنج می شوند اگر امکان دارد ضمن تشریح مفصل ان چه راه حلی برای شوهر در این زمان سراغ دارید ؟

سلام ,بله خانمها به دلیل بهم ریختگی هورمون ها حساس تر میشوند وبهترین کار این است که ۱-با خداوند دراین دوران صحبت کنند چرا که یاد خداوند باعث آرامش دلهاست۲-اصلا اصلا اصلا در این دوران به دنبال حل مسایل خود نباشید و به اصطلاح بی خیالی طی کنید,۳-یک جور مرخصی از هر نظر تا جایی که میتوانید به خودتان بدهید تا این دوره تمام شود,اتفاقا مطرح کردن شما گواه بر فکر سالم شماست

محمد جمعه 5 دی 1393 ساعت 18:30 http://www.nojavoon.niloblog.com

سلام
از موضوع وبلاگ و مطالب شما خوشم آومد
من شما رو لینک کردم اگه میشه منو هم لینک کنید،با عنوان "نوجوون"
و آدرس سایت:www.nojavoon.niloblog.com

الینایه عاشق جمعه 5 دی 1393 ساعت 14:48 http://002007000.mihanblog.com

وبلاگتون عالیه
خوش حال میشم بازم به من سربزنید

saeid پنج‌شنبه 27 آذر 1393 ساعت 05:13 http://saeidarts.blogsky.com

سلام خانم دکتر،
مطالبتون بسیار عالی و آموزنده س،من از خواننده های پروپا قرص مطالبتون هستم،ممنون که به من هم سر میزنید و من و مورد لطف خودتون قرار میدید،نظرات دوستان صاحب نظری مثل شما باعث دلگرمی منه،امیدوارم تو همه مراحل زندگیتون،مخصوصا رشته ی تحصیلتون که علاقه شما نسبت به این رشته از دقتتون در مطالب یاداشتیتون پیداست،موفق باشید،ممنون

سلام ,متشکرم از اینکه به این وبلاگ سر میزنید,شما لطف دارید به بنده,واقعا این نظرات پر مهرتون باعث امید بیشتر من میشه و اینکه با دقت بیشتری مطالبم رو انتخاب کنم,خوشحال میشم اگر کسی مشاوره خواست و شرایط مالیش مساعد نبود ,این وبلاگ رو بهشون معرفی کنید ,چون اینجا من سعی میکنم به صورت رایگان , حداقل مراحل اولیه ی حل مسله رو با کسانی که مشکلشونو مطرح میکنن طی کنم,امیدوارم بتونم موثر باشم,هرچند اندک...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد